در سند پیش بینی شده که سیستم ارزشیابی در دوره ابتدایی "فرآیندی" یعنی در طول سال تحصیلی باشد و در دوره راهنمایی و متوسطه تلفیقی از ارزشیابی فرایندی و امتحانات پایانی باشد و این موضوع در کارگروه های تخصصی سند تحول بنیادین مورد بحث و بررسی است ولی هنوز نهایی نشده است.