ارزشیابی در سند تحول
در سند پیش بینی شده که سیستم ارزشیابی در دوره ابتدایی "فرآیندی" یعنی در طول سال تحصیلی باشد و در دوره راهنمایی و متوسطه تلفیقی از ارزشیابی فرایندی و امتحانات پایانی باشد و این موضوع در کارگروه های تخصصی سند تحول بنیادین مورد بحث و بررسی است ولی هنوز نهایی نشده است.
+ نوشته شده در سه شنبه بیستم دی ۱۳۹۰ ساعت 19:7 توسط ملاحسنی
|
به نظر می رسد انقلابی در نحوه ارزشیابی در آموزش و پرورش به راه افتاده است گویا زمان آن فرا رسیده است که دیگر به سنجش و ارزشیابی به دیده ی پایانی، یعنی پایان آموزش نگاه نکنیم و از آن برای نمره دادن، رتبه دادن و طبقه بندی دانش آموزان استفاده نکنیم، بلکه به آن به عنوان جز جدانشدنی فرایند یادگیری- یاددهی و برای عمق بخشیدن به یادگیری دانش آموزان و اصلاح نارسایی های روش آموزشی معلمان، محتوای آموزش، روش های سنجش و ارزشیابی و... نگاه کنیم.